• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur är Icabanken mot andra banker

SomeOne

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
26 April 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Någon som vet om Icabanken har lika höga krav som vanliga bankerna vid ansökan om lån? Tänker då bland annat på hur stor summa man ska ha kvar att leva på.

Någon som blivit nekad av vanlig bank men fått ett ja från Icabanken?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
1 802
Poäng
1 217
Ica banken är rätt hårda om man läser här på forumet. Bank norwegian verkar vara en av de lättare om man ser till summorna.
 

SomeOne

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
26 April 2014
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Okey har aldrig ens hört talas om dom.
Har nog egentligen inte ens övervägt någon annan bank än Ica (pga deras bra ränta) eller någon av de vanliga bankerna, typ Swedbank, Nordea etc. Jag är överhuvudtaget väldigt oinsatt i lånemarknaden. Har aldrig varit intresserad av att ta lån, slänger alltid sådana papper så fort jag ser att det handlar om lån. Men nu har jag ändå övervägt att ta ett lån men vill förstås ha bra räntesats i sådant fall och på ngt ställe som känns tryggt och bra.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
1 802
Poäng
1 217
Ja om man ser till räntan då är Ica banken bra. Även Sevenday har väldigt låg ränta. Men de är rätt hårda med. Så om man jagar bra ränta och har bra scoring (bra scoring=få UC, hög deklarerad inkomst, låga/inga blancolån m.m), då kan Ica och Sevenday vara bra att ansöka hos. Även Lendo kan säkert ge några fler altenativ.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp